Monday, October 31, 2011

- adakah hubungan kita ini diredhai Allah SWT ? -




assalamualaikum WBT 

 adakah hubungan kita ini diredhai Allah SWT ?

Soalan yang membuat tiba2 jantung kuh brdegup laju , sunggoh jauh pemikiran seorang lelaki nieh . wahai sayangku , memang semua manusia tidak boleh lari dari perasan cinta , sayang meyayangi . islam tidak pernah menghalang fitrah manusia untuk sayang meyayangi cuma kita dilarang jika kasih sayang itu membawa ke arah maksiat contoh nya belom kahwin tapi sudah mempunyai anak , abang paham kn maksud wada ?

Wada tahu , untuk mendapat keredhaan Allah SWT kita mestilah menjauhi zina termasuklah zina hati kerna ia sesuatu perkara yg dikeji Allah SWT . semua ini bergantung pada niat , niat kita mesti la jujur . kita mesti la jaga niat , jaga hati dan yang paling penting jaga batasan antara kita . 

Sebagai manusia biasa , wada tak lari melakukan dosa tidak kira kecil atau besar tapi wada sedang berusaha untuk berubah sedikit demi sedikit demi keluarga , abang dan untuk diri sendiri . setiap manusia hendalaklah sentiasa berusaha untuk mendapat keredhaan Allah SWT itu adalah kemuncak pengharapan manusia yang hidup di muka bumi ini . ini boleh dicapai dengan melakukan segala perintah-Nya dan meniggalkan segala larangan-Nya .





p/s : sama-sama lah kita baiki hati kita . =)




1 comment: