Tuesday, July 26, 2011

- tanggal 23 Jun 2011 -



AMARAN : KALAU AGAK-AGAK TAK BERANI TENGOK GAMBAR DIBAWAH AKU NASIHATKAN TAK PAYAH TENGOK LA YER 


assalammualaikum wbt


Pada tarikh 23 jun 2011 iaitu hari khamis pada jam 1.30++ pagi , telah memberi impak yg besar dlm keluarga aku . kami telah mendapat berita bhawa adik aku yg kedua excident teruk , luluh jantung aku dengar . kmalangan berlaku di sekitar taman aku saje , adik aku terlanggar motor kawan dia . aku rase dua2 salah sebab tak pakai helmet plus motor kawan adik aku tak ade lampu belakang .

Setelah dikerjakan ke hospital taiping , pihak sana tak dapat buat ape2 sebab adik aku mengalami kecedaraan teruk di bahagian otak dan paru-paru memang doktor cakap peluang mmg tipis , pagi2 buta jugak adik aku telah dihantar ke hospital raja perempuan bainun ipoh sebab disana ade pakar neuro (pakar otak) . gmbar dibawah diambil mase di wad kecemasan hospital taiping , klu tak berani tengak pejam mata , hu3 .



Pagi itu juga adik aku telah di bedah , kami hanya berserah pada tuhan dan aku tahu doktor akan buat sehabis baik untuk selamatkan adik aku . setelah 2 minggu berada dalam ICU dan 4 kali bedah di bahagian kepala kerana terdapat jangkitan kuman , mane tak nyer banyak tiub di sumbat kat badan adik aku . nieh muka kami bile berkampung depan ICU , stress kot !





Keadaan adik aku pown bertambah baik , syukur alhamdullilah ! sekarang sudah ditukarkan ke wad biasa , yg pada mula nyer doktor cakap tak ade harapan sekarang berkat doa semua orang , adik aku sembuh sedikit demi sedikit . sudah masok 1 bulan 4 hari kami berulang alik pergi ipoh , mak dgn adik aku no 3 berjaga di hospital , aku ngn ayah aku plak jaga adik-adik yang lain di rumah , sekarang aku ialah housesister sepenuh masa nieh kira praktikal sebelom kawin , ha3 . nieh plak gambar adik aku mase di wad biasa , skali lagi kalau tak sampai hati tengok pejam mata ey .




 

 


" ABAH " adalah perkataan pertama adik aku tulis selepas bangun dari sedarnya . aku rasa puasa dengan raya tahun nieh kami sekeluarga kat hospital ipoh . tiap-tiap hari aku berdoa supaya adik aku cepat sembuh itu saje permintaan aku .



- FIN -



No comments:

Post a Comment